Cèdula d’Habitabilitat

Què és la cèdula d'habitabilitat?

La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge compleix les condicions mínimes d’habitabilitat que preveu la normativa vigent i és apte per a ser destinat a residència de persones, sense perjudici que s’hi desenvolupin altres activitats autoritzades.

Quan és necessària la cèdula d'habitabilitat?

La cèdula d’habitabilitat és necessària per a transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d’ús, en primera transmissió o en posteriors. També és necessària per a donar-se d’alta dels serveis d’aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.

Quan caduquen les cèdules d'habitabilitat?

Les cèdules de segona ocupació tenen una vigència de 15 anys i 25 anys les de primera ocupació. S’han de sol·licitar de nou, transcorregut aquest temps i es pot fer en qualsevol moment.

Quin és el procés
per obtenir-la?

1-pressupost-cedula-habitabilitat-blanc

Sol·licitar pressupost

Així que et posis en contacte amb nosaltres, estarem encantats en fer-te arribar un pressupost.
2-visita-cedula-habitabilitat-blanc

Visita i inspecció de l’habitatge

Es realitzarà la visita per part d’un tècnic per prendre mesures i avaluar les condicions d’habitabilitat.
3-certificacio-cedula-habitabilitat-blanc

Certificació i registre

Es complementarà el certificat normalitzat i es registrarà al Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de Girona, conforme l’habitatge compleix amb els requisits mínims.
4-solicitud-cedula-habitabilitat-blanc

Sol·licitud i taxes del registre

Es tramitarà la cèdula a l'Agència de l’Habitatge de la Generalitat de Catalunya i es pagaran les taxes corresponents.
5-cedula-habitabilitat-blanc

Atorgament de la cèdula

El termini que disposa l’Administració per notificar l'atorgament o denegació de la cèdula d'habitabilitat és de 30 dies hàbils des de la data de la recepció en el registre.

Informació complementària

Preguntes freqüents de cèdula d'habitabilitat?

A part de complir els requisits mínims d’habitabilitat que preveu la normativa vigent, és necessari que l’immoble estigui escripturat com habitatge, per poder obtenir la cèdula.

Habitatges amb cèdula d’habitabilitat prèvia:

Dades del propietari (DNI, nom i cognoms, adreça actual, telèfon i e-mail).
Dades de facturació en cas de no ser les mateixes.
Fotocòpia del rebut del IBI, per tal de verificar la referencia cadastral.
En cas de que es disposi, fotocòpia de la cèdula anterior.
Persona i telèfon de contacte per realitzar la visita.

Habitatges sense cèdula d’habitabilitat prèvia:

Dades del propietari ( DNI, nom i cognoms, adreça actual, telèfon i e-mail).
Dades de facturació en cas de no ser les mateix.
Fotocòpia del rebut del IBI, per tal de verificar la referencia cadastral.
Fotocòpia de l’escriptura, per tal d’acreditar l’antiguitat amb ús d’habitatge.
Persona i telèfon de contacte per realitzar la visita.

Quan l’habitatge inspeccionat, amb l’objectiu d’obtenir la Cèdula d’habitabilitat d’habitatge usat per fer una transmissió o cessió d’ús, no compleixi les condicions d’habitabilitat i qualitat exigides legalment, com a tècnics competents podem complimentar i signar, a petició del propietari, l’Informe per a la transmissió d’habitatge usat, sempre que es constati la condició registral i/o administrativa com a habitatge i que l’habitatge pugui obtenir la cèdula d’habitabilitat després de l’execució de les obres de rehabilitació pertinents per adequar-lo a la normativa.
Les persones adquirents d’un habitatge poden exonerar de manera expressa a les transmitents de l’obligació de lliurar-los la cèdula d’habitabilitat només en els casos següents:
  1. Habitatges usats o preexistents que hagin de ser objecte d’OBRES DE REHABILITACIÓ que permetin el compliment de les condicions d’habitabilitat.
  2. Habitatges que s’adquireixin per al seu ENDERROC.

Vols sol·licitar una cèdula d’habitabilitat?

Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu.
Català