Aixecaments d’estat actual

Què és l'Aixecament d'estat actual?

La cèdula d’habitabilitat és un document administratiu que acredita que un habitatge compleix les condicions mínimes d’habitabilitat que preveu la normativa vigent i és apte per a ser destinat a residència de persones, sense perjudici que s’hi desenvolupin altres activitats autoritzades.
La cèdula s’anomena de primera ocupació quan es refereix a habitatges de nova construcció.
La cèdula s’anomena de segona ocupació si es refereix a habitatges usats o preexistents.

Quan és necessàri l'aixecament d'estat actual?

La cèdula d’habitabilitat és necessària per a transmetre un habitatge en venda, lloguer o cessió d’ús, en primera transmissió o en posteriors. També és necessària per a donar-se d’alta dels serveis d’aigua, electricitat, gas, telecomunicacions i altres serveis.

Quan caduca l'aixecament d'estat actual?

Les cèdules de segona ocupació tenen una vigència de 15 anys i 25 anys les de primera ocupació. S’han de sol·licitar de nou, transcorregut aquest temps i es pot fer en qualsevol moment.

En que consisteix l'aixecament d'un d'estat actual?

L’aixecament de l’estat actual d’edificis, locals o habitatges consisteix en la representació gràfica en 2D de plantes, alçats, seccions i detalls constructius de la realitat construïda.
Aquesta documentació gràfica pot ser necessària per conèixer la superfície i distribució d’un immoble en un procés de compravenda, o com a base per a la redacció d’un projecte de rehabilitació, ampliació o reforma.
Prèviament a començar l’aixecament, serà indispensable concretar quina serà la finalitat dels plànols i el nivell de detall necessari amb que s’haurà de representar la realitat existent. Només així, el resultat serà una documentació fiable i sòlida sobre la que s’hi podrà treballar amb confiança.
El resultat es pot lliurar en paper, PDF o DWG, DXF (altres formats consultar).

Quin es el procés?

1-pressupost

Sol·licitar pressupost

Així que et posis en contacte amb nosaltres, estarem encantats en fer-te arribar un pressupost.
2-visita

Visita a l'immoble

Es realitzarà la visita a l’immoble per prendre totes les dades de camp que es considerin necessàries. Realització de croquis, amidaments i fotografies.
3-delineacio

Delineació

Es dibuixaran els plànols necessaris, plantes, alçats, seccions i/o detalls constructius, en funció de la finalitat dels mateixos i del nivell de detall necessari.
4-entrega-aixecament-estat-actual

Preparació dels documents

Es realitzarà la impressió o es prepararan els arxius informàtics segons s’hagi acordat prèviament per fer l’entrega del treball.
5-entrega-aixecament

Entrega del document

Entrega dels plànols, normalment en format digital i per correu electrònic.

Informació complementària

Preguntes freqüents de l'aixecament d'estat actual.

Treballem amb AutoCAD i l’entrega dels plànols la realitzem en 2D.
Si ens informeu prèviament i ens faciliteu un arxiu, ens adaptarem a la vostra manera de treballar i de gestionar les capes.
Podem adaptar-nos a les vostres preferències sense problema. Serà necessari comentar-ho prèviament i que ens faciliteu un arxiu de mostra.

Si ens faciliteu la caràtula, la podem incorporar sense problema.

No serà problema realitzar les visites necessàries al vostre despatx per poder comentar tot allò que es consideri oportú. Abans de l’entrega de la documentació, es realitzarà una pre-entrega per validar la feina feta i incorporar les modificacions necessàries.

Vols sol·licitar un aixecament d'estat actual?

Omple el formulari i ens posarem en contacte amb tu.
Català